Dette indlæg er finansieret indlæg og indeholder promoverede hjemmesidehenvisninger.

Når det kommer til søgemaskineoptimering 2018, så er det stadig vigtigt at anvende de korrekte søgeord. Der er uendeligt mange måder at finde de bedste søgeord på, men nogle værktøjer er mere komplekse end andre. I denne miniguide har vi udvalgt 3 enkle teknikker, som er lette at gå til – også for dig, der ikke er et teknisk geni. Se de 3 redskaber nedenfor:

1. Brug hovedet

Det lyder måske lidt søgt, men faktisk er en af de bedste måder at finde gode søgeord på ved at bruge hovedet. Tænk over, hvilke ord du selv bruger om dine produkter, lav en brainstorm og spørg måske et par af dine nærmeste. Der er nemlig gode chancer for, at de ord, du bruger, er de samme som dem, dine kunder bruger.

2. Google Autofill

Når du skriver et søgeord i Googles søgefelt, så kommer der automatisk forslag frem til, hvad du ellers kan søge på – og de forslag bygger på, hvad andre brugere har søgt på. Samtidig kan du tage et kig nederst på Google, hvor der dukker relaterede søgninger op.

3. Google Keyword Planner

Et enkelt og intuitivt værktøj til dig, der vil grave lidt dybere med søgeordene, er Google Keyword Planner. Det er gratis, og det eneste, du selv skal gøre, er at indtaste de søgeord, du allerede har fundet – derefter kommer programmet med en lang række forslag.